- Har du den där känslan?

Idag är jag ledsen,idag mår jag dåligt,men det blir bättre det vet jag.
Känns redan bättre när man fått skrivit det liksom.
Hur som helst jag är 19 år jag förväntas skaffa jobb nu på en gång, egentligen skulle det nog förväntas att jag redan skulle ha ett jobb, men jag är väl som de flesta andra,jag passar inte in?
Eller de har redan någon som är så mycket bättre med 100 års erfarenhet, sådana saker skulle kunna ha knäckt mig totalt för lite mer än ett år sen.
Men saken är den att jag faktiskt inte ger upp nu och jag är så otroligt stolt över mig själv att jag har hittat något inom mig som ialla fall påminner om någon slags drivkraft?
Finns säket flera där ute som anser att det är hopplöst, nej, du kanske inte får det där super häftiga jobbet på tv eller du kanske inte får jobbet som städare som du drömt om så länge,MEN, turen kommer bli min och turen kommer bli din, det måste bara bli så.

Jag har en vän som aldrig har kämpat för något och alltid ger upp, förlåt, men vilket jobbigt liv du måste leva, själv blir jag så himla trött bara av att höra dig säga att inget funkar, kanske var därför jag tänkte så också jag blev med dragen av din negativa inställing till allt? Man blir som man umgås right?

Just nu kan jag med lycka säga att jag söker jobb i huvudstaden för jag är säker på att mitt liv har något större att erbjuda än byhålan jag kallar hem just nu. Jag har idag sök fem jobb där, lite media jobb och lite sälj jobb och igår sökte jag till något som kunde bli drömmjobbet, jag skulle ha fått suttit och redigerat bilder och skapat egna projekt,TYVÄRR, stort tyvärr fick jag inte jobbet, hur synd som helst men ja, som sagt var det är bara att fortsätta.
Så nu håller jag tummarna för ett jobb i stockholm och en flytt upp dit med en vän inom en snar framtid. Kan bli hur bra som helst! Wish me luck!

Shit vad jag skrev,men jag kände att jag behövde lätta på trycket och min text har ju ändå ett budskap så är ju inte helt bortkastad tid, nu ska jag tänka på annat genom att kolla på en rulle sen försöka sussa soooo
Nattinatti
Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0