- Dag 09 – Min tro

Min tro suger.
Nej, men jag tror inte på något egentligen, eller jo det är klart, men inget jesus-inriktat.
För mig är jesus/gud en tanke som personer som är i knipa eller likande, tar till när de inte vet vad de ska göra för det känns fint att ha en "högre makt" att förlita sig på, för att man troligtvis har en tanke om att jesus/gud alltid lyssnar, för det har vi fått höra sen vi var små.
MEN
det är inte riktigt min tro, men jag respekterar så klart det, men min tro är att allt har en vetenskaplig förklarning och när man dör, då dör man, då är det slut och tomt. Men jag tror att kroppen/själen kan lämna kvar väldigt starka minnen efter sig(därav "spöken" m.m.) dock, men inte att själva personen är kvar fast här på jorden liksom.
Så big bang är bra grejer och så, det känns trovärdigt.
Dock tror jag att Jesus har funnit, bara att han var en vanlig människa som var lärd och kunde mer än andra, och kanske hade en eller två skruvar lösa egentligen?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0