- Depp/Rage-inlägg

Känns som jag inte har något vettigt att skriva, men samtidgt så känns det som jag vill få ut alla hundratusentals känslor jag känner,där typ noll av dom är speciellt positiva.

Jag är så ledsen över att det finns snus/cigaretter, vem kommer på en sådan grej egentligen?
Bara för att folk ska ha något att sysselsätta sig med vilket leder på ett beroende som är så jävla stark så allt annat går före det? Eller varför börjar man egetligen?
 
Vet många folk som ljuger pga av det, folk som är sjuka, har varit sjuka eller kommer bli sjuka pga det,rent av kanske till och med dör av det.
Varje snus/cigarett du tar är dåligt för din hälsa, kan du komma på en bra sak med det hela?
För jag har suttit flera gånger och funderat på varför jag ska förstå varför folk ska behöva leva efter ett behov som inte ens är bra för dom.

Eller en sån sak att du lägger ut massa pengar på det varje år? På något som kan döda dig eller göra dig väldigt svårt sjuk.
Om en snusare t.ex. köper 4 st snusdosor per vecka, lägger man ca ut 8000 kr/år.
Om en rökare t.ex. köper 4 paket i veckan, lägger man också ut runt 8000 kr/år.
Varför inte lägga dom pengarna på något nyttigare?

"Nej, jag kan inte sluta" - Klart du kan, men du vill inte. 
"Nej, jag kan inte sluta jag blir på så jävla dåligt humör då" - Ja, så blir det för dom flesta som slutar ge kroppen nikotin?
"Nej, jag måste ha det för att inte bli så irriterad och kunna hetera hinder" - Folk klarar hinder varje dag utan snus eller cigaretter, inga konstigheter. Då oftas utan en metod som skadar sin kropp.
"Jo, men jag ska sluta jag lovar" - Du orkar inte tjat
"Jag vet inte när" - Du orkar inte tjat
"jag ska..."- Du orkar inte ens hitta på en ursäkt?
"
Jag ska sluta för din skull" -Fin tanke, men jag tror det är bättre om du slutar för din egen skull

Det är ju faktiskt bara så att jag bryr mig,det är ingen lömsk baktanke inga dolda meningar eller ord, jag bryr mig thats all.

Jag är ledsen och trött, trött på allt. Så nu ska jag sova och hoppas att dessa depp-inlägg slutar komma upp här och att jag kan skriva om rosa fluffiga moln och små hästar typ.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0