- elvamånader

Jag hatar och kilppa gräsmattorna hemma, att jag ens övervägde att bli vaktmästare är ju sjukt.I för sig har dom väl vissa fördelar med mer utvecklade verktyg och redskap.
Idag klippte jag gräset hemma, det var både långt OCH blött och "harefarten" som jag säger, alltså den som ska driva snabbt? Gick fasiken sämre än "sköldpaddefarten".
Jag blir inte ofta irriterad, men då jävlar, då var jag irriterad, det hela blev inte bättre av att det blöta gräset fastnade på hjulen vilket bidrog med att hjulen slutade snurra och fastnade så fick inte ens hjälp av den lilla kraft som fanns i denna uråldriga klippo!(förlåt,så gamal är den inte faktiskt,jag är bara hatisk)

Och sen ska vi ju inte ens tala om mammas hundra rosbuskar som åker in i huden hur man än gör OCH repade upp min favorit mysiströja?! Och till råga på det hela har hon någonslags prydnads buske med små,små rosa blommar på, typ som minirosor, verkligen superfin! MEN dens taggar är typ 3 cm långa! Dom var inte alls trevliga heller faktiskt.

MEN saken är den jag ska inte klaga för jag älskar ju så klart att bo i hus,  en egen trädgård är ju så klart en lyx som man kanske glömmer bort ibland. Så nu har jag fått ur mig den biten.
Nu till lite roligare saker, idag är det elva månader med S, still going strong! Puttigt med elva månader kanske, men det är ju alltid en början!

Nu ska jag förövrigt prata med mannen, såååå
TJINGELING!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0