- något gammalt och något blått

Helgen har varit turbulent med massor med kärlek och ömhet och massor med svåra andra känslor.

Min mormor och jag har ju inte den bäst kontakten längre, inte som när jag var liten och mormor var bäst i världen, ingen hade så bra mormor! Men sen ändrades saker och jag växte upp och blev någon annan fast samma utan dig. Det var då gammelmormor fanns och tog hand om mig och bror, så på något sätt var du mer mormor några år där.
Sen när du blev äldre valde du bort mig mot min bror och Linus, visst, det kändes men det var som det var.

Nu på något sätt finns ingen mormor kvar som det var förut men jag har ju ändå min "riktiga" mormor i Nässjö, du finns där och lever där och det nöjer jag mig med, jag är glad att du iallafall finns kvar.

Gammelmormors a.k.a Movans lägenhet blev urstädad ihelgen, barnen skulle först välja saker och ting, minnen och klinoder. Sen barnbarn osv. Min mormor fick alltså välja bland dom första, hon hade plockat undan ett hänge till mig, ett hänge i silver med snirklar och en blåsten, hon gav den till mamma och bad henne och ge den till mig med orden, "säg att hon inte får glömma att jag älskar henne,min lilla kicka"
Så nu sitter jag här med ett otroligt fint hänge och med ett minne från både gammelmormor och mormor.
tack till er båda skulle jag vilja säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0