- are your razorcut for real baby?

Nu när klockan är ganska mycket kan man fundera, en hel del faktiskt. Det är nog en av tre saker jag är riktigt bra på, att fundera. Dom andra två är överanalysera och spendera pengar. Fina egenskaper?

Sitter i funderingar om kärleken, tänker på hur många som förlovar sig och en del till och med gifter sig i (enligt mig) ganska ung ålder. Som tex en bekant till mig blev tillsammans med sin pojkvän ungefär samtidigt som jag och S, så lite mindre än två år sen. Det dröjde en månad ca, så hade de tatuerat in datumet de blev tillsammans på deras handled(okej kanske inte sååå stor deal,ett datum säger ju inte så mycket för en okänd) sen dröjde det runt en vecka till sen stod namnen på varandra på varandras handleder(haha alltså typ som jag skulle ha Sebbes namn på min handled,kände att det var svårt att förklara) och då tänkte man; jaha ja! Undra hur länge det där håller? Well det gick väl nån vecka till sen förlovade dom sig, sen tog det väl två månade så var det slut, kul. Där stod dom med en tatuering med datum och namn och en förlovningsring. Tjejen i förhållandet var ett år yngre än mig, killen var typ 86?

Sen har jag en nära till mig som har förlovat om sig med samma kille tre gånger, nu är det dock slut mellan dom då dom kom på att det inte funkade.

Sen finns det ju ganska många som förlovar sig bara efter någon månad, jag säger inte att förlova sig är fel men jag känner så här,är min runt min ålder behöver man inte hetsa, jag tycker låt det ta tid, lär känna varandra både det bra och det dåliga innan man förlovar sig, visst nu är väl det lite lättare att "komma ur" än tex om man gift sig men på något sätt känns det som det ska bli jobbigare om man har tagit förlovnings-steget. You get my point?

Kommer ihåg att jag ville förlova mig en gång i tiden(ja,jag är nästan 100 år) men då var det nog mer för att man trodde det skulle hålla för evigt, på riktigt liksom. Idag känner jag så här, hur ska jag veta nu om jag vill va med S om tio år? Alltså jag tycker ju om honom flera mil och tusenmiljoner timmar MEN jag kan ju aldrig vara 100% på att det håller. Jag har inget att bevisa för någon genom en ring, vi hör ihop och trivs och det funkar för oss. Haha nu låter det som jag är sjukt anti. Men jag är inte bara anti en vän till mig är förlovad och det har gått hur bra som helst för dom OCH DÅ, då är det så trevligt så :D

Jag menar bara, jag tycker det är synd att förlova sig inte är en big deal längre, folk förlovar sig hit och dit och gör slut hit och dit efter. Förut tyckte jag det hade en finare mening på något sätt. NU SKA JAG INTE SKRIVA MER, herregud vad långt det blev, tack för mig, godnatt. Just det köpte en fin ring till mig själv, i stället för en förlovningsring kanske;D Nattinatti


Kommentarer
Postat av: Elin

jag håller med dig! folk som förlovar sig efter typ 2 månader.. hmm, hur bra känner man varandra då? sånt stör mig väldigt mycket. och när man är typ 14 år.. nej, det känns som att det inte är på riktigt då, utan de gör det bara.

KRAM!

2012-07-12 @ 11:15:19
URL: http://eeeelinpettersson.blogg.se
Postat av: vellmaster

Deen var fin babe

2012-07-19 @ 19:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0