- sanning & tillit.

Jag föredrar sanningen även om det sårar för stunden. Saken är den att det är aldrig lätt att ha någon så nära, för det ger en kraft att såra. När då personen ifråga väljer att ljuga när man frågar rakt ut och när man sen får reda på att personen har ljugit, blir det tusenmiljoner gånger värre.

Då spelar saken som det ljögs om inte så stor roll för då är det helt plötsligt min tillit till dig som blir rubbad. Och tillit är så otroligt viktigt. Jag behöver kunna lita på dig.

Jag respekterar inte att du valde att ljuga att du trodde jag skulle må bättre av att du ljög? Man märkte ju att något var fel.

Jag hatar mig själv när jag blir en sån som snokar, som tjatar och frågar, men du har ju trotts allt gett mig en anledning.

Det hela äter mig lite inifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0